Notices
2005-2014 Mustangs Discussions on the latest S197 model Mustangs from Ford.
Sponsored by:
Sponsored by:

Body Side Mouldings

Thread Tools
 
Search this Thread
 
Old 03-21-2005, 02:19 PM
  #1  
Perra_Sweden
Thread Starter
 
Perra_Sweden's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location:
Posts: 6
Default Body Side Mouldings

Hopefully someone of you have an answer for me.

I'm Living in Sweden, Scandinavia, and I have oredered a 2005 Mustang through one of the import companies over here. Due to the long delivery times for factory orders I had them look for a car with my requirements among dealers. They found one with all the options. It's a Canada Car.

And now the question. Among the options the car has, is one called "Body Side Mouldings". When I search ford.com and ford.ca websites, it seams like this option is available only in Canada. It doesn't however describe or show what it is.

Does anyone here know what it is? Maybe you might even have a picture? That would be great.

/Per, Sweden

Perra_Sweden is offline  
Old 03-21-2005, 05:12 PM
  #2  
shibumi
 
shibumi's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 11
Default RE: Body Side Mouldings

It's a small bumper (1/2 inch wide) that runs along the side of the door to prevent dents in your or other peoples doors. It's the same color as your car. Not worth it if you have to pay for it.
shibumi is offline  
Old 03-21-2005, 06:05 PM
  #3  
Perra_Sweden
Thread Starter
 
Perra_Sweden's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location:
Posts: 6
Default RE: Body Side Mouldings

Thanks's Shibumi,

No I don't have to pay for it. It just came with the specs on the car they found. My only concern is that it's not nice looking, or that it somehow messes up the all over looks of the car.
Perra_Sweden is offline  
Old 03-21-2005, 07:27 PM
  #4  
dRiBz
2nd Gear Member
 
dRiBz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 156
Default RE: Body Side Mouldings

is it like the line across this car? http://wallpaper.speedycars.net/lexu...d_2005_008.jpg
dRiBz is offline  
Old 03-21-2005, 07:29 PM
  #5  
dRiBz
2nd Gear Member
 
dRiBz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 156
Default RE: Body Side Mouldings

hey also, you know canadain mustang GT's starting price is 32k right? I got mine fully loaded w/out any plans for 26k
dRiBz is offline  
Old 03-21-2005, 07:40 PM
  #6  
Lugn
1st Gear Member
 
Lugn's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location:
Posts: 77
Default RE: Body Side Mouldings

Hej!

Jag forsokte ocksa bestalla exakt den jag ville ha, men tyvarr ville de flesta inte ens ta ordern eftersom de har svart att fa fram GT sa att det racker till. Och da bor jag anda i USA. Jag hade tur och hittade en GT med den utrustning jag ville ha (allt, forutom sidoairbags) inte alltfor langt bort.

Hur fungerar det med import fran Canada? Jag tror inte att de har samma emissionskrav som USA. Satt garna in en lista med dina bestallningskrav sa kan jag kolla i omradet dar jag bor (WI). Observera att en fullmatad GT inte bor kosta mer an $27k +skatt. Allt over det tar saljaren ut i overpris for att bilen just nu ar en bristvara.

Lycka Till!

//Jonas
ORIGINAL: Perra_Sweden

Hopefully someone of you have an answer for me.

I'm Living in Sweden, Scandinavia, and I have oredered a 2005 Mustang through one of the import companies over here. Due to the long delivery times for factory orders I had them look for a car with my requirements among dealers. They found one with all the options. It's a Canada Car.

And now the question. Among the options the car has, is one called "Body Side Mouldings". When I search ford.com and ford.ca websites, it seams like this option is available only in Canada. It doesn't however describe or show what it is.

Does anyone here know what it is? Maybe you might even have a picture? That would be great.

/Per, Sweden

Lugn is offline  
Old 03-21-2005, 08:35 PM
  #7  
Perra_Sweden
Thread Starter
 
Perra_Sweden's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location:
Posts: 6
Default RE: Body Side Mouldings

Hi, A bit of an answer for Jonas, In Swedish thogh. Hope you don't mind.

Tjena Jonas,

Jag hade faktiskt en beställning liggande I Usa, genom exclusive cars i Stockholm. Lade den i början av December. Infon då var att det skulle ta ca 12 Veckor att få hem den. När jag sen för några veckor sedan började surfa runt lite om Mustang på olika forum så förstog jag att det skulle bli svårt. Dock så har Exclusive Cars skött sig bra. När de förstog att det skulle bli svårt med leveranstiden så letade de reda på en likadant specad bil hos en handlare, det blev dock i Canada. Att få den från Canada innebär dock vissa fördelar. Jag får tex hastighetsmätare i km/h samt RDS funktion i radion (vilket jag inte är säker på att det är i USA vsersionen).

Jag behöver heller inte betala mer. Det tar skillnaden som en minskad marginal.

Specen på bilen är:

- Satin Silver Met - Ext
- Dk Charcoal w/Red Interior Color Accent - Int.
- Interior upgrade package
- Shaker 1000
- 17" Machined wheels
- Active antitheft
- Side airbags
- Automatlåda

Och så fick jag då alltså också den där optionen "Body side mouldings" som jag inte är helt säker på vad det är.

Hade det varit en modell som funnits några år på marknaden så hade jag kunnat tänkt mig att själv ta hem den, men iom att det är en ny modell så är det trevligt att köpa den av en handlare här hemma. Får då tex 3 års garanti vilket kan vara bra. Det svider dock mer i plånboken än att köpa en där. Ni är bortskämda med era priser :-)

Är du nöjd med din?

mvh

Per...

OK. A bit like the Swedish chef there. Hope it was OK

Perra_Sweden is offline  
Old 03-21-2005, 09:03 PM
  #8  
Lugn
1st Gear Member
 
Lugn's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location:
Posts: 77
Default RE: Body Side Mouldings

Hej,
Minns att jag sag en silver staende utanfor en handlare i NJ nar jag bodde dar (fram tills forra ffredagen...).

Jag ringde honom och bden finns kvar. Han var osaker pa inredningen dock och bad mig aterkomma senare om jag ville ha mer info.

Han har tva st vanliga GT och tre cabrioleter.
Cabarna ar bla, svart och vit.

Priser: Cab ca $38k, Coupe ca $30,5k.

www.daytonautogroup.com
Tel: +1-732-329-2900

Visst ar det billigare har... Forsta sevicen kostade mig $30. Kollade pa Ford har i WI idag och har ar priset annu lagre. Olja+filter $22.95.

Jag ar kanonnojd, men denna veckan ska den in for radiobyte och byte av bensintank.

//Jonas
Lugn is offline  
Old 03-22-2005, 11:10 AM
  #9  
Professor Wizard
MF Moderator
 
Professor Wizard's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Missouri
Posts: 3,441
Default RE: Body Side Mouldings

Are they talking about Mustangs... or cute young women ????

Inquriing minds want to know!

-PW
Professor Wizard is offline  
Old 03-22-2005, 12:02 PM
  #10  
Lugn
1st Gear Member
 
Lugn's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location:
Posts: 77
Default RE: Body Side Mouldings


ORIGINAL: Professor Wizard

Are they talking about Mustangs... or cute young women ????

Inquriing minds want to know!

-PW
Haha, we're talking about Mustangs. He wants to import one to Sweden, but they are hard to find as everyone knows, so I gave him a tip about a dealer in NJ that has a few GT available.
What I said was that the dealer above has two Coupe GT's and three convertibles available, according to the salesrep I talked to yesterday.

Sorry about the language thing, it was just fun to speak Swedish again. Not too often I get to do that around here...

Lugn is offline  


Quick Reply: Body Side Mouldings



All times are GMT -5. The time now is 07:02 AM.