Hmm, Opinions pleasee! - MustangForums.com


5.0L General Discussion This section is for non-tech specific information pertaining to 5.0L Mustangs.

Reply
 
 
 
Thread Tools Search this Thread
Old 09-25-2008, 04:39 PM   #1  
EliteTuners
3rd Gear Member
Thread Starter
 
EliteTuners's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: North Carolina
Posts: 691
Default Hmm, Opinions pleasee!

Okay, a friend of myn put this car together, it was twin turbo'd. But heres the thing, he put junk turbos on the car and they leaked oil all down the headers into the cylinders. And the car is smoking, but it seems as if every day that i start it up it gets less and less, are these moly rings gonna set or are they done for and it has to come back out? The car has less then even 20 miles on it. I thought my problem may have been valve seals or someething of that nature, but i just rebuilt the whole top end valves/springs/seals everything. Didn't help. Seriously thinking about trading the car off if i can't get this **** to stop smoking or find a rebuild or stock bottom end for cheap..

Please share your opinions with me thanks.

My opinion is that the rings never got a chance to seat =/
Attached Thumbnails
Hmm, Opinions pleasee!-pict0005.jpg   Hmm, Opinions pleasee!-engine.jpg  
EliteTuners is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2008, 04:48 PM   #2  
RHuckster
2nd Gear Member
 
RHuckster's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Location: California
Posts: 411
Default

What did he/you use to lube all the parts during assembly?
Years ago in my early years of building engines I used STP for assembly lube on everything but the cam lobes(cam lube for that) & then dumped in what was left when I added oil, after a 1000 miles I used 3 quarts of oil. I dumped & changed the oil & the dang thing broke in almost immediately.

Rick
RHuckster is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2008, 04:51 PM   #3  
EliteTuners
3rd Gear Member
Thread Starter
 
EliteTuners's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: North Carolina
Posts: 691
Default hmm

well he said he used oil and grease for assembly, and i changed the oil when he brought it to me it was so dark already from running through the junk turbos man. this car doesnt even have 20 miles on it, did your car smoke for 1,000 miles?
EliteTuners is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2008, 04:56 PM   #4  
RHuckster
2nd Gear Member
 
RHuckster's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Location: California
Posts: 411
Default

Yep it did, not a lot but some if I remember correctly.

Rick
RHuckster is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2008, 04:58 PM   #5  
EliteTuners
3rd Gear Member
Thread Starter
 
EliteTuners's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: North Carolina
Posts: 691
Default idk

I guess ill just drive it while it smokes for a while and see what i can do, but no time soon here in north carolina we got no gas, and like 1 gas station in this tri-city area does have it and its 5$ a gallon haha.
EliteTuners is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2008, 07:15 PM   #6  
mjr46
D.R. THE PATHETIC DORK
 
mjr46's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Location: West Virginia
Posts: 30,807
Default

if the seals in the turbo are bad that'd explain the oil issue, rebuild the turbos
mjr46 is offline   Reply With Quote
Old 09-25-2008, 08:44 PM   #7  
crusin92red5.0
3rd Gear Member
 
Join Date: Jul 2005
Location: sleeping with the enemy
Posts: 998
Default

rings seat almost immediately. i talked to a guy that built straight drag cars just the other day and he said with in hours after putting the engine back together and break in period he would fly down the track.

i would have to agree with the seals in the turbos
crusin92red5.0 is offline   Reply With Quote
 
 
Reply

Related Topics
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Intake manifold replacement Dokilar 4.6L (1996-2004 Modular) Mustang 15 10-16-2015 08:13 PM
V6 Auto Transmission Stuck In Park jstrothe V6 (1994-2004) Mustangs 2 09-24-2015 12:17 PM
N00b Questions Brett Ludlow 5.0L (1979-1995) Mustang 7 09-23-2015 06:59 AM
Steering Issue ? stark777 General Tech 2 09-21-2015 12:46 PM
2016 with/without "Decklid Spoiler"? Mr. D The New S550 2015-2019 Mustang 4 09-17-2015 08:17 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off

Forum Jump

Advertising
Featured Sponsors
Vendor Directory

All times are GMT -5. The time now is 05:56 AM.


© 2018 MH Sub I, LLC dba Internet Brands
We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.