Go Back   MustangForums.com > Speed Zone > Street/Strip
Sign in using an external account
Register Forgot Password?
Search


Street/Strip Raced a guy from a light? Had that ride of yours on the timed track? Tell your story here.
Sponsored by Roush Performance

Welcome to Mustang Forums!
Welcome to Mustang Forums.

You are currently viewing our forum as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our community, at no cost, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is free, fast and simple, so please join our community today!


Reply
 
 
 
 
Thread Tools Search this Thread
Old 04-26-2012, 06:09 PM   #11
97tplsGT
4th Gear Member
 
Join Date: Dec 2006
Vehicle: 2012 3.7
Location: Lynchburg, VA
Posts: 1,898
Default

Damn thats a strong running auto 2v for those mods! Hell, thats not even really FULL boltons. Good stuff right there! I knew stalls did wonders, but Im a believer now! Good info Justin, 'preciate it!
This ad is not displayed to registered or logged-in members.
Register your free account today and become a member on Mustang Forums!
__________________
2012- 3.7l v6, M6
BBK Lt/BBK offroad-x/custom 2.5in catback/GT resonators/MAC Flowpaths/FRPP 3.73s/JLT cai/Ported Throttle Body/Bama 93R/J&M lca/Steeda Tri-ax/15in Racestars/26-10.5-15 MT ET Street/STOCK driveshaft

12.71 @ 109.5 1.74 60ft.... 31.2mpg
97tplsGT is offline   Reply With Quote
Old 04-26-2012, 06:47 PM   #12
justinschmidt1
4th Gear Member
 
Join Date: Aug 2007
Vehicle: 96, Gt
Location: Delawere
Posts: 1,334
Default

Quote:
Originally Posted by 97tplsGT View Post
Damn thats a strong running auto 2v for those mods! Hell, thats not even really FULL boltons. Good stuff right there! I knew stalls did wonders, but Im a believer now! Good info Justin, 'preciate it!
Yea, its always run good, has 160k miles on it too. lol

Stalls do wonders man, like I said, on a centri car or higher revving car the stall would make even more of a difference.
__________________
Vortech PI 4.6, built 4r70w with 3800 stall, 385 rwhp
11.35 @ 121 1.65 60

Turbo
541/560 15 psi
10.77@132 1.78 60
justinschmidt1 is offline   Reply With Quote
Old 04-26-2012, 07:08 PM   #13
Stone629
6th Gear Member
 
Stone629's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Vehicle: 2006 GTO
Location: North Carolina
Posts: 10,951
Default

Kind of makes the ol' automatic 2Vs a decent option, imo...you can pick one up for pretty damn cheap, stall it, gear it, slap a sweet sounding exhaust on her, and run some low 13s. Or hit it with a little shot of gas like Greddy does and run a low 12. Just saying, the auto 2V isn't all that bad if you spend your money in the right places.

I actually considered an auto 2V when I was looking at my SS due to the price difference, etc...but knew I would never hear the end of it (why the hell did you buy a damn 2V), lol.
__________________
2006 GTO, 6-speed
Tune/Intake/Spintech Mufflers
JBA Mid-pipe/Pypes X-box
373 RWHP/373 RWTQ
12.91@111 MPH 2.1 60'
Stone629 is offline   Reply With Quote
Old 04-26-2012, 11:34 PM   #14
crash
BrandofPoop
 
crash's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Vehicle: 2001 Mustang Bullitt 04557
Location: Bay Area
Posts: 3,826
Michael D Farrington Flightboy101
Default

Damn, that's .4 faster than me.... good pick up though. Looks like I need to hone in my driving skills a bit....
crash is offline   Reply With Quote
Old 04-27-2012, 01:25 AM   #15
stealth_GT
6th Gear Member
 
stealth_GT's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Vehicle: 2013 Dodge Charger RT AWD
Location: North Pole
Posts: 6,481
Default

Quote:
Originally Posted by justinschmidt1 View Post
Yea, its always run good, has 160k miles on it too. lol

Stalls do wonders man, like I said, on a centri car or higher revving car the stall would make even more of a difference.
tell me about it.. the stock converter was asleep with my V3@10 PSI and MT ET Streets.. even with 4.10s, it felt like a full second after flooring it did anything happen. A full second. Imagine my horror

2.0 60 fts. 12.5@110mph all day long.. sitting at the light everytime!
__________________

13.3@102, stalled/tuned, 4685lbs.
stealth_GT is offline   Reply With Quote
Old 04-27-2012, 07:07 AM   #16
ctgreddy
6th Gear Member
 
Join Date: May 2007
Vehicle: '95 gt 347
Location: Westland, MI
Posts: 6,211
Default

there's more in the car then, my car got mid 1.7's on motor, full weight, similar stall, on dr's, etc etc. but yeah i had the same time drop, went from a 13.7 best to a 13.2 best with the converter.
__________________


'03 cobra- 2.8 KB mammoth, 19lbs, bolt ons, rxt clutch, sra w/ 3.73's

654/546 whp/tq

Old setup - Ported eaton, 16lbs, minor bolt ons, sra, self tuned.

501/501 - 11.23@124
ctgreddy is offline   Reply With Quote
Old 04-28-2012, 02:41 AM   #17
stealth_GT
6th Gear Member
 
stealth_GT's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Vehicle: 2013 Dodge Charger RT AWD
Location: North Pole
Posts: 6,481
Default

So it would have been an 11.8 with a 3k stall??

I knew the outcome,but our winters are so horrible up here.. any more mods, and I'd be sitting and spinning my wheels at every stop sign! lulz
__________________

13.3@102, stalled/tuned, 4685lbs.
stealth_GT is offline   Reply With Quote
Old 04-28-2012, 08:47 AM   #18
TommyV8
5th Gear Member
 
TommyV8's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Vehicle: 1987 Buick Grand National
Location: St. Louis
Posts: 4,435
Default

Yeah, that sounds about right. F-bodies tend to drop about .5 with a 3600 stall, .6 with a 4000 stall, and .7 with a 4400.

Quote:
Originally Posted by Stone629 View Post

I actually considered an auto 2V when I was looking at my SS due to the price difference, etc...but knew I would never hear the end of it (why the hell did you buy a damn 2V), lol.
Dude, is the time in your sig with a stock converter? Holy crap! 12.5 with the stock stall is pretty damn good, much less 12.2.
__________________
1987 Buick Grand National, stockish
2002 Camaro Z28, 2001-2013. RIP Mulletmobile. Never forget. Don't drink and drive.
I guess I need a new screen name. Six Appeal? Black Air? I dunno.
TommyV8 is offline   Reply With Quote
Old 04-28-2012, 10:26 AM   #19
Stone629
6th Gear Member
 
Stone629's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Vehicle: 2006 GTO
Location: North Carolina
Posts: 10,951
Default

Quote:
Originally Posted by TommyV8 View Post
Yeah, that sounds about right. F-bodies tend to drop about .5 with a 3600 stall, .6 with a 4000 stall, and .7 with a 4400.


Dude, is the time in your sig with a stock converter? Holy crap! 12.5 with the stock stall is pretty damn good, much less 12.2.
Yea man, on the stock verter. I'm still scratching my head over this car...it only has 17k miles on her, but still.

You don't have a tune?
__________________
2006 GTO, 6-speed
Tune/Intake/Spintech Mufflers
JBA Mid-pipe/Pypes X-box
373 RWHP/373 RWTQ
12.91@111 MPH 2.1 60'

Last edited by Stone629; 04-28-2012 at 10:29 AM.
Stone629 is offline   Reply With Quote
Old 04-28-2012, 01:40 PM   #20
TommyV8
5th Gear Member
 
TommyV8's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Vehicle: 1987 Buick Grand National
Location: St. Louis
Posts: 4,435
Default

No, really haven't done enough to it to justify one IMO. Just a lid and exhaust. When I had 3.42 gears I had the speedo and shift points corrected but that's about it (that rear end ultimately took a dump, back to the gay 2.73 rear end). I had a stall but it was just a 2800, not a whole lot different than stock. Someday I 'll tear into this engine and/or spray it and then get a proper tune
__________________
1987 Buick Grand National, stockish
2002 Camaro Z28, 2001-2013. RIP Mulletmobile. Never forget. Don't drink and drive.
I guess I need a new screen name. Six Appeal? Black Air? I dunno.
TommyV8 is offline   Reply With Quote
Old 04-28-2012, 01:40 PM
MustangForums
Ford Mustang




Paid Advertisement

 
 
 
Reply

Tags
1999, 2000, 2013, 3500, 46, 46l, burn, converter, good, gt, mustang, performance, stall, street, time, turbo

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off

Forum Jump

Advertising

Featured Sponsors
Vendor Directory
New Sponsors
All times are GMT -5. The time now is 01:51 PM.

© Internet Brands, Inc.


This forum is owned and operated by Internet Brands, Inc., a Delaware corporation. It is not authorized or endorsed by the Ford Motor Company and is not affiliated with the Ford Motor Company or its related companies in any way. Ford® is a registered trademark of the Ford Motor Company
Emails Backup